Aysha Nureiliyah's 1st Bitrtday Counter

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Guestbook

Dear Viewer, appreciate if you could remark urself in our guestbook

Cukur,Sunat... Princess Eiliyah!

Wednesday, November 26, 2008

Salam...

wahwahwah.... dah lama x update nie... so kena wat day by day updates lagi lah...
hm... ada sorang akak nie bagitau anak aku nie layak masuk METRo. sebab baru sehari dua dah boleh senyum2.... hahaha..... aku baca dalam panduan bayi dia kata dalam 2weeks - 1month baru balas senyum... tapi betul...Aysha Nureiliyah.. selalu senyum ....xcaya?? tgk nie..





Kiut rite?... hehe... ok meh nak crita apa jadi sepanjang beberapa hari nie..

Jumaat (21hb Nov 2008 - 7th day)
Pagi2 tadi xdapat tidoq lena.. u know y?.. eiliyah asyik nangis saja... aku n wife agak buntu pkir why dia x brenti nangis...nak kata berak..tidak... nak kata lapar baru minum... aku ingat sakit perut... atlast masa subuh baru perasan... rupa rupanya dia punya tali pusat dah jatuh...elok plak hari ke 7... Alhamdulillah.... cantik pusat dia.. wahwahwha

Hmm hari nie schedule Aysha Nureiliyah dicukur dan dsunatkan..
masa cukur memula ok.... tetapi dsebabkan rambutnya begitu lebat.. prosesnya makan masa... dan ianya menyebabkan eiliyah nangis (boring kot)...punya la terukk.. xdpatla kemaskan tobek2 hahaah..

Lepas saja cukur dia dimandikan.. pastu getready utk bersunat... aiya..satu 'Keajaiban Seorang Ayah' bermula.. aku mana ada takut darah2 nie.. ye la kalau x takkan aku berani masuk dalam operation theater masa wife aku bersalin.... tapi bila part anak aku nak kena sunat nie... aku mengeletar.. takot la plak... At Last aku give up masuk bilik... takot arrrrrrr...maybe...just maybe... aku dah sayang anak aku melebihi wife aku!.... hahahahah...


Sabtu (22hb Nov 2008 - 8th day)
Aku bawa wife aku n eiliyah balik umah mama.. coz ramai sedara mara nak datang..hari nie saja 3 orang pah datang tgk,pah Nab,pah Yam, n pah Ijan semua syiok tgk eiliyah... maklumlah for pah Yam n pah Nab nie.... eiliyah 1st cucu sedara...

Banyak hadiah eiliyah dapat.. cuma lupa plak nak tangkap gambo... cuma ada la sekeping gambor eiliyah dengan 'chacha' teddy bear kecik comel pah Yam kasik. nie gambornya... siap eiliyah peluk masa tido...



makin di tegok makin kiutkan baby aku??... auty ida n aunty adlina pun 1st time jumpa dia.. bukan main suka..... hahahahah

Ahad (23hb Nov 2008 - 9th day)
alamak... kejap je.. sok dah start keja! malas tol aku.. hari nie aku x bagi chance mmg aku akan pulun bergomoi ngan eiliyah before start keja sok!..

tgh hari aku balik semula ke umah mak mentua aku.... ramai plak di sana.. mamudin n mamudan family semua ada.. semua sronok bergomoi dengan eiliyah... lepas antor anak aku jer... aku trus g kenduri kawan aku plak kat bm.. aiyak.. malas nak pegi... coz hari nie last day dengan eiliyah.. uwaaaa

malam menjelma... hehe hari nie cik muni n cik mar pulun!... u know why?? nak masukkan nama derang as one of the pampers changer!... so teruskan!!!!!

p/s:... Black Monday menjelma....! next-

2 comments:

Anonymous said...

Eiliyah cukur botak in the morning... ayah balik dari solat jumaat, jeng jeng jeng... dah botak same ngan Eiliyah. So skang, my 2 beloved person... both "botak head". Heheheh....Meh kite tgk sape lagi cepat tumbuh rambut.

BCO said...

Bijaknya Eiliyah.. ANAK SAPA LA NIE..!! sure la anak En.Irwan & Ina, pandai sungguh tenyum awai x sampai sebulan??? Buat Ibu.. jaga diri baik2 yer kami nk p nie bawa Rombongan Cik Kiah..tp rombongan lak ramai keja malam..so get ready next week ya.. hahahah "GSC Fighter" bakal menyerang pawagam Lunas nk tengok Princess Eiliyah .. BB of the year!!!